E-learning software Procademy
Home
Branches
Zorg
Kraamzorg, kinderopvang, jeugdzorg, ziekenhuiszorg
Opleider & Uitgeverij
Maak blended learning mogelijk
Transport & Logistiek
Code 95 en meertalig
Industrie & Veiligheid
Certificering en Compliance
Onderwijs
Intuïtief en schaalbaar leerplatform
Publieke sector & Non-profit
WCAG 2.0 compliant
Tarieven
Oplossingen
Personalized learning
Geef trainingen op maat
Social learning
Laat deelnemers met elkaar leren
Learning management
Stel leertrajecten samen en bekijk statistieken
Auteurstool
Maak opleidingen met interactieve opdrachten
Lesstof bibliotheek
Maak gebruik van bestaande lesstof of via Academy2Share
Catalogus
Verkoop opleidingen/leertrajecten via de shop
KlantenBlogOverContact
Start je demo
Home
Branches
ZorgOpleider & UitgeverijTransport & LogistiekIndustrie & VeiligheidOnderwijsPublieke sector & Non-profit
Tarieven
Oplossingen
Personalized learning
Social learning
Learning Management
Auteurstool
Lesstof bibliotheek
Catalogus
KlantenOverBlogContact
DEMO AANVRAGEN
BLOG

Uitkomsten klantsessie over 'Sociaal leren' - 8 november 2021

We hebben vandaag een leuke sessie gehad met 13 onderwijskundigen (klanten van Procademy) over Sociaal Leren. De hamvraag die centraal stond: hoe kunnen deelnemers effectief van elkaar leren en hoe zorgen we voor een goede interactie tussen de groepsleden?

Bekijk hier de video met een samenvatting van de sessie op 8 november 2021.

‍

Vraag 1: Met welk doel (ook) online sociaal leren?

De sessie heeft ons geleerd dat het super belangrijk is om deelnemers van elkaar te laten leren. Je maakt er effectievere trainingen door.

Er zijn verschillende argumenten voor, een "greep" uit de sessie:

  • Vergroot de motivatie van de deelnemer (je ziet andere deelnemers actief bezig,: "oej, ik moet ook aan de bak" :)
  • Meerdere perspectieven, minder solistisch
  • Intervisie, supervisie en kennisdeling toepassen werkt
  • Deelnemer leert (positief?) kritisch te reageren
  • Samen leren, ook naast de specifieke lesinhoud
  • Leernetwerk  heeft unieke meerwaarde voor deelnemers

Vraag 2: Hoe ga je deelnemers activeren en blijvend laten participeren?

De onderlinge interactie gaat niet zomaar op gang komen. Het is belangrijk om dit vanuit het platform goed te faciliteren én de docent heeft hierin een aanjaag- en voorbeeldfunctie.

  • Verplicht versus niet verplicht in kunnen stellen in het leertraject.
  • Tijdslimiet stellen, anders werkt de interactie niet
  • Gamification / punten verdienen aan een uitzetten.
  • Rol van de docent super belangrijk als aanjager en moderator.
  • Deelnemer/ docent notificaties
  • Duidelijke routing naar sociale ruimte, waar moet de cursist zijn?
  • Motivatie aan docent en deelnemer helder maken.
  • Geleidelijk opdrachten aanbieden, bijvoorbeeld per week

Alle input bekijken? Download de Mentimeter export.

‍

Ook meedenken? Sessie 2: maandag 17 januari 2022

Wij gaan nu aan de slag met het vertalen van de wensen in ontwerpen. Meedenken? Zet maandag 17 januari 2022 alvast in je agenda, we gaan dan de ontwerpen met elkaar bespreken.

‍

Terug naar blogs
E-learning software Procademy
PROCADEMY
Alle eigenschappenTarievenBlogContact
SUPPORT
Stel een vraagKennisbankService Status
SECURITY
Gegevens bescherming & databeveiligingPrivacy Verified CertificaatPrivacybeleid
VOORWAARDEN
GebruiksvoorwaardenKlacht melden
SOCIAL
LinkedInInstagram
© Procademy B.V.
ISO 9001ISO 27001NEN 7510WCAG 2.1