250+ actieve academies
3.000.000+ gevolgde leeractiviteiten
150.000+ gebruikers werken in Procademy
ISO-9001 ISO-27001 NEN-7510 gecertificeerd






Een kleine greep uit ons klantportfolio

Voor haar interne Leerplein zocht Bartiméus een toekomstbestendige oplossing. Na een grondige aanbesteding bleek Procademy de juiste partner. Adviseur Leren & Ontwikkelen Barbara Zoomer geeft aan wat er naast de uitgebreide selectiecriteria nog meer van belang was voor Bartiméus: “We zochten geen leverancier, maar een partner. Onze organisatie is best complex en veranderlijk, met onder andere drie verschillende CAO’s en verschillende behoeften. Dan is het prettig als een partij met je meedenkt en adviseert. Sowieso is samenwerken het mooist met het idee dat je samen aan iets bouwt.“
“Met Procademy delen we onze kennis beter en maken we het leven van blinde en slechtziende mensen makkelijker.”
Lees het interview met Imke van Kats en Barbara Zoomer en ontdek hoe Bartiméus haar leerplatforms heeft ingericht met Procademy.
"Wij zijn er voor alle leerlingen die de richting Bouwen, Wonen en Interieur volgen op het VMBO. We werken voor 180 scholen, waarbij zo’n 5000 leerlingen gebruik maken van ons leermiddelen platform."
"We hadden al ervaring met Learning Management Software. Waar we veelal tegenaan liepen, was dat de software niet snel genoeg doorontwikkeld werd. De mogelijkheden waren niet naar de laatste stand van de techniek en hedendaagse onderwijskundige uitgangspunten, waardoor de gebruikerservaring niet optimaal was. Ook merkten we dat we niet voldoende invloed uit konden oefenen op de roadmap. Specifieke wensen, die in onze dagelijkse praktijk erg belangrijk zijn, lieten daarmee te lang op zich wachten. Daarom zijn we het gesprek met een aantal clubs opgestart en uiteindelijk bij Procademy uitgekomen.”
"Stabiliteit is voor online leermiddelen bij scholen überhaupt van haast onschatbare waarde, zo licht Cor toe: “Als er op maandagochtend een klas klaar zit om een toets te maken, waar het weekend hard voor geleerd is en de boel werkt niet, dan heeft de docent natuurlijk een gigantisch probleem.”
“Er is echt sprake van een partnership. Dat uit zich in veel overleg, in het meedenken vanuit Procademy om onderwijsspecifieke wensen te ontwikkelen én de bereidwilligheid om sommige verbeteringen voor eigen rekening te nemen.
Lees meer over onze samenwerking met VMBO-BWI.
Online materialen moeten voor iedereen toegankelijk zijn. Dat staat voor PGOsupport buiten kijf. Digitale toegankelijkheid is voor ons dan ook een must. Mensen met een visuele, motorische, auditieve of cognitieve beperking moeten hun weg kunnen vinden op onze website en ons leerplatform. De reden waarom we ons houden aan de richtlijnen voor digitale toegankelijkheid WCAG 2.0. Dat vraagt technisch gezien nogal wat van een leerplatform. Een partner vinden die dit snapt en kan is essentieel.
Procademy werkt sinds 2017 samen met Stichting Accessibility en heeft daarmee toegankelijkheid hoog in het vaandel. Hierdoor hadden we gelijk een goede match. Meerdere keren hebben toegankelijkheidsexperts en visueel beperkte proefpersonen de software doorgetest.
In ons keuzetraject voor een online leerplatform was daarnaast samenwerking, of sterker nog partnership ontzettend belangrijk. En die is heel goed uitgepakt met Procademy. Soms lijkt ons iets handig en op de een of andere manier luisteren de mensen van Procademy zo goed dat de vertaling van onze wens altijd leidt tot een passend antwoord. Vervolgens bouwen ze het. Wat ik daarin heel knap vind, is dat zij het zo ontwikkelen, dat het uiteindelijk ook handig is voor andere klanten. Procademy denkt in duurzame oplossingen.
We krijgen ook feedback van hen. Hebben jullie hier en hier aan gedacht? Het is echt een wisselwerking, waarbij we elkaar naar een hoger plan te trekken. Dit en de rest van de samenwerking biedt voor ons heel veel kansen.
Het moest veel leuker worden om te leren en jezelf te ontwikkelen via Vakmedianet. We wilden onze e-learning veel interactiever maken met video’s en verschillende toetsvormen. En dat was met procademy allemaal mogelijk. Je kunt uit heel veel soorten interactieve oefeningen en toetsvragen kiezen.
Het nieuwe LMS moest daarnaast direct te gebruiken zijn, er aantrekkelijk uitzien en gebruiksvriendelijk zijn, voor zowel degene die e-learnings zou gaan inrichten als de uiteindelijke gebruikers. Met procademy konden we meteen aan de slag. Het heeft een intuïtieve omgeving en is makkelijk in gebruik. Na een kleine uitleg was het daarna gewoon doen. Learning by doing, zeg maar. En dat heeft de praktijk ook echt uitgewezen.
Omdat we voor een bestaand ‘vast’ LMS kozen, wilden we ook dat deze continu zou worden doorontwikkeld. Procademy staat gelukkig niet stil. Ze zijn innovatief en hebben een internationaal netwerk. We worden goed op de hoogte gehouden van nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten via nieuwsbrieven en in gesprekken.
Ons uitgangspunt mag dan wel zijn dat we zoveel mogelijk gebruik maken van wat er is. Toch vinden we het wel heel fijn dat maatwerk mogelijk is bij procademy. Zo kunnen we naast een volledig ‘all you can eat’ pakket met e-learnings, nu ook losse e-learnings in een catalogus aan professionals aanbieden.
Het LMS van Procademy heeft voor ons echt het verschil gemaakt. Voordat we met Procademy werkten, hadden we een eigen leeromgeving gebouwd in Wordpress. Daarmee konden we onze klanten, vaak kleinere zorginstellingen, een betaalbare oplossing bieden. Maar toen het aantal klanten groeide, liepen we tegen de grenzen aan: veel handwerk, weinig schaalbaarheid en geen mogelijkheid om voor elke organisatie een eigen leeromgeving te maken.
Dankzij Procademy konden we die volgende stap wél zetten. Processen zoals accountbeheer en betalingen verlopen nu volledig automatisch, en onze gebruikers weten hun weg veel makkelijker te vinden. “Het wijst zich allemaal eigenlijk zelf,” zegt Nadine. Bovendien kunnen we zorginstellingen nu een volledig whitelabel leeromgeving aanbieden, in hun eigen huisstijl en met eigen leertrajecten.
Wat ons vooral aanspreekt is de samenwerking. Procademy denkt actief met ons mee, begrijpt de zorgsector en ontwikkelt zich continu door. “Er is sprake van een echte samenwerking,” vertelt Nadine. “De flexibiliteit, wendbaarheid en servicegerichtheid bij Procademy maken dat we snel kunnen inspelen op de veranderende vraag in de zorg. Vandaag een nieuw zorgprotocol? Morgen een aangepaste training.”
We zijn zo tevreden over de samenwerking dat we vol vertrouwen blijven investeren in nieuwe leertrajecten via Procademy, voor én samen met de zorg.
Neem vrijblijvend contact met mij op herman@procademy.nl (085 - 401 5001)
of via onderstaand formulier:
